روابط عمومی نانا
هرچه میخواهد دل تنگت بگو
Monday, January 01, 2007
همه تون رو دارم مي پام ....حواستون باشه .........نانا
53 Comments:
Anonymous Anonymous said...
حسن عباسی یکی از دستگیرشدگان اربیل است؟

بنا به برخی گزارشها، حسن عباسی، یکی از ایدئولوگ های سپاه پاسداران و از دست اندرکاران ارشد تشکیلات تروریستی جمهوری اسلامی در بین افرادی است که بامداد روز پنج شنبه در شهر اربیل در شمال عراق توسط کماندوهای آمریکايی دستگیر شده اند.

حسن عباسی از ایدئولوگ های سرشناس سپاه پاسداران و از مدافعان سر سخت صدور تروریسم و بنیادگرايی اسلامی در رژیم ملایان بشمار می رود.

Anonymous Anonymous said...
صدا و سيما و هويت زنانه، فريبا داودی مهاجر

هر روز و به دفعات شاهد تبليغات سخيفی از صدا و سيما هستيم که هويت و شخصيت و منزلت زن را نشانه رفته است و سعی در درونی کردن نقش های خانگی به عنوان اولين وظيفه زن در اذهان مردان و زنان ايرانی دارد تا از طريق تکرار و جامع پذيری اجتماعی و انتقال حافظه کوتاه مدت به بلند مدت از زن چهره ای فرودست به تصوير کشد

زن جوان در حاليکه مشغول شستن توالت خانه است به تبليغ يکی از مواد شوينده می پردازد، چرا که همسرش به دليل اينکه خانه به اندازه کافی تميز نيست از او ناراضی و ناراحت است. زن با اقلام مختلف آن شوينده و در صحنه های مختلف آگهی تلويزيونی در حاليکه دختر کوچکش همواره در کنار اوست به شستن رخت در تشت و ماشين رختشويی ، شستن شيشه و انواع و اقسام کارهای خانه می پردازد و در نهايت شوهر جوان با لبخند و رضايت کنار زن می نشيند چرا که زن به تکاليف و وظايفش بخوبی عمل کرده و خانه کاملاً تميز است.

به هرحال هر روز و به دفعات شاهد تبليغاتی چنين سخيف از صدا و سيما هستيم که هويت و شخصيت و منزلت زن را نشانه رفته است و سعی در درونی کردن نقش های خانگی به عنوان اولين وظيفه زن در اذهان مردان و زنان ايرانی دارد. تا از طريق تکرار و جامع پذيری اجتماعی و انتقال حافظه کوتاه مدت به بلند مدت از زن چهره ای فرودست به تصوير کشد که به جز کارهای خانگی ، کار ديگری از او برنمی آيد. تبليغات و فيلم ها و سريال هايی که تماشاچی ها را به يک موقعيت ذهنی و سليقه ای مردانه فرا می خواند تا مردم از نگاه دوربين به هويت جنسيتی خود شکل دهند و در يک هجوم تبليغاتی آگاهانه و هدفمند انواع و اقسام کليشه ها از جمله کليشه های جنسيتی را فرا گيرند. فراگيرند که چگونه خريد کنند. چگونه رفتار کنند و يا چگونه تقسيم وظايف نمايند و در نهايت طبقه اجتماعی و پايگاه طبقاتی و اقتصادی و فرهنگی خود را شکل دهند. آگهی هايی که با برنامه های چند ثانيه ای و در فرآيند تکرار همواره زنان را در کنار ماشين ظرفشويی و جاروبرقی و تلفن ، ظرف ، پودر و ظروف و سينک آشپزخانه و رب و سس نشان می دهد و مردان را در بانک ها و کارخانه ها و بيمارستان و مراکز تجاری و انواع و اقسام فعاليت های اجتماعی و اقتصادی و سياسی. برنامه هايی که دختربچه ها در کنار مادر بخوبی وظايف آينده خود را تمرين می کنند تا پا جای پای مادران خود قرار دهند و به عبارتی با تصويرسازی از مردان قوی و عاقل و جسور و مدير و مدبر در مقابل زنان احساساتی و خرافاتی و تجملاتی و ترسو و پر حرف بی طرفی جنسيتی در رسانه ملی را زير سوال برده و بر يکی ديگر از مصاديق تبعيض جنسيتی صحه بگذارد.

ايری گاری فمينيست پسا ساختارگرا درباره چگونگی شکل پذيری هويت اجتماعی و چگونگی قبول مولفه ها و نقش های از قبل تعيين شده ای که افراد برای ورود به عرصه جامعه نيازمند آن هستند و شکل گيری هويت فلسفی يعنی مطابقت فرد با ويژگی هايی که برای انسان به عنوان موجودی متفکر، خردگرا، منطقی و انديشه و رز در نظر گرفته به هويت زنانه ای اشاره می کند که در اين فرآيند و در طول تاريخ در مقابل هويت مردانه که نقش ها و وظايف زنان را معين می کند به حاشيه رفته است. هويت مردانه ای که مبنای انديشه ، عمل ، گفتار ، تعيين چارچوب ها و خطوط قرمز و سياست های کلی و جزئی را معين کرده و با انواع و اقسام ابزار و وسايل آن را تعميق می بخشد و حتی به نظر می رسد حدود تحرک اجتماعی زنان را به وسيله قوانين ، اختيارات ، حقوق و عرف و عادت کنترل می نمايد.

ايری گاری معتقد است زنان و حتی مردان در مرحله هويت يابی که در دوره کودکی شکل گرفته است. چه دوره ای که زبان نياموخته و چه از طريق زبان آموزی يادگيری را آغاز و هويت پايدار اجتماعی خويش را رقم می زنند و در ادامه ارتباط با گروه همسالان و محيط و تاثيرپذيری از رسانه و تبليغات و آموزش و مشاهده مکرر با همسان پنداری هويت زنانه و مردانه خود را شکل می دهند. هويت زنانه ای که در مقابل اراده و سلطه مسلط که قانون را می نويسد و اجراء می کند و عرف و عادات را با روش های مختلف درونی می سازد به حاشيه رفته و در نهايت اين فرآيند و ياشايد در طول سال های طولانی است که معلوم می شود "او" يعنی چه کسی و بدون شک رسانه ها و ترسيم شخصيت و وظايف و حقوق اين "او" نقش ويژه ای را بازی می کنند که البته نشانگر نحوه نگاه آنان به زنان اعم از زنان داخل اندرونی و بيرون اندرونی ها می شود. برنامه هايی که آهسته آهسته زن خوب و زن بد را تعريف می کند. درباره آنها قضاوت می نمايد و در حذف و مرحله ای ديگر بين خوب ها و بدها نيز ته فرصت های باقيمانده را در حوزه های خصوصی و عمومی تقسيم می نمايد. گوشه چشمی به تبليغات روزمره و رايج همان آگهی هايی که سه نسل مادربزرگ و مادر و کودک را در آشپزخانه مشغول پختن پلو با مارکی خاص نشان می دهد و يا مادرانی که در روز بزرگداشت مقامشان رب گوجه فرنگی هديه می گيرند و يا دختربچه ای ۷ و ۸ ساله که با جاروبرقی با مارکی معروف مشغول جارو کردن خانه ای است که برادر خاکی و شيطانش با توپ فوتبال وارد شده و همه جا را کثيف می کند همه و همه قصد رواج باوری خاص که روابط حريم خصوصی و عمومی را بر اساس سلائقی خاص تعريف می کند ، دارد. روابطی که بر اساس آن فرصت ها و منابع قدرت به شکل تبعيض آميز تقسيم شود و اتفاقاً زنان در اين پروپاگاندای تبليغاتی بعضاً با علاقه و طيب خاطر اين تبعيض ها و چهارچوب ها را بپذيرند و يا حتی از کنار اين نا برابری و اطاعت و تمکين راهی به بهشت باز کنند و در سايه خدمت به مردان به آرامش ابدی دست يابند. پذيرشی که تبعات اقتصادی و اجتماعی و سياسی گوناگونی را نه تنها برای زنان که در روند توسعه پايدار برای آحاد ملت ايجاد می کند.

و بدون شک دستاورد نخست اين توزيع نابرابر قدرت و جايگاه نابرابری است که در عرصه های مختلف برای زنان ايجاد می شود و متاسفانه قانون به ياری چنين طرز فکری آمده و رياست خانواده و حق طلاق و حق مسافرت و حق تعيين مسکن و بسياری از اختيارات ديگر را به مرد اختصاص می دهد.و در نتيجه موقعيت فرودستی زنان را در جامعه تشديد می نمايد. در چنين شرايطی اندک زنانی که مايل به مشارکت سياسی و اجتماعی هستند در موقعيت نابرابر قادر به لابی و چانه زنی برای کسب موقعيت برنده برنده برای کسب قدرت سياسی و امتيازات ناشی از آن نيستند و در نتيجه بايد بنشينند تا مردان از روی اجبار سهميه ای ناچيز به زنانی خاص که پشت آنها سينه می زنند و مطالباتی بيش از مطالبات مردان ندارند اختصاص داده و کارت ورود به عرصه سياست و مديريت های ارشد را به آنها بدهند. زنانی که همواره وامدار مردانی هستند که آنها را در ليست های مختلف قرار داده و هرگز نمی توانند عمل يا حرفی فراتر از خواست مردان سياسی خود بزنند.

از سويی ديگر پذيرش تعاريف سليقه ای از نقش های تبعيض آميز قدرت اقتصادی و در نهايت استقلال اقتصادی زنان را محدود می کند به گونه ای که فقر زنان را که منحصر به پايگاه و طبقه ای خاص نيست در جامعه گسترش می دهد و بر اساس روابط اقتصادی تعيين کننده را پيرامون کار و نقش مردان معين می کند.

زن فقير و زنی که حتی خانواده اش فقير نيست اما خودش هيچ اختياری برای مديريت اقتصادی خانواده ندارد و فاقد هرگونه درآمد و پس اندازی است قدرت هيچگونه اعتراض و يا تغييری در وضعيت خود ندارد. خشونت خانگی را تحمل می کند و زيربار هرگونه اعمال قدرتی از سوی مرد می رود و متاسفانه مردان قانونگذار با اعطای حق کار زنان با اجازه مردان استقلال اقتصادی زنان را ذبح و کنترل همه جانبه زنان را به مردان اعطا می کند به گونه ای که زن برای بيرون رفتن از خانه، برای درس خواندن و حتی برای ديدن پدر و مادر نياز به اجازه همسر دارد.

چرا که هرگونه تمرد، نفقه و سرپناه را از او باز می ستاند و يا می تواند او را از ديدن فرزندانش محروم کند. فراموش نکنيم اين فقر ناشی از نقش هايی است که زنان به دليل زن بودن به عهده گرفته اند. کار خانگی يکی از نقش هايی است که وظيفه محسوب شده و از لحاظ مادی بی ارزش تلقی می شود و در يک فرآيند تبليغاتی چنان از اين کار خانگی تعريف و تمجيد می شود که زنان باور می کنند هيچ کاری برای آنها بهتر از اين نيست و اين کار را جزء لاينفک زنانگی خويش به حساب می آورند. ادامه غرايز طبيعی و بيولوژيکی که برای آن آفريده شده اند.

به تبليغات پشت اتوبوس های شرکت واحد توجه کرده ايد؟ به تبليغ ماليات که مرتب می گويد بچه پدران شما چرخ های اقتصادی مملکت را می چرخانند گوش کرده ايد. شاهکار تبليغاتی طرح بيمه ايران را ملاحظه فرموده ايد و اساساً تمامی اين برنامه ها را با اندکی ريزبينی تحليل کرده ايد؟ فی الواقع چگونگی به تصوير کشيدن زنان در رسانه ها يک مساله پيچيده و بسيار ظريفی است که متاسفانه زنان با نگاه جنسيتی در آن هيچ نقشی ندارند و می تواند حتی زنانی را که با تلاش به عرصه آمده اند همواره وامدار و متشکر کند که از حقوق حقه خود گذشته اند و به زنان اجازه داده اند که در بيرون از خانه کار و فعاليت کنند. آنهم به شرطی که اين کار لطمه بر حقوق مردان و شوهران نزند و اين ستم مضاعف به زنانی است که همواره دلهره از دست دادن شغل خود را دارند و يا دلهره آنکه مبادا کار به وظيفه اول آنها يعنی مادری و همسری لطمه وارد کند.

بدون شک از ديگر پيامدهای کار خانگی که هر روز به انحناء مختلف بر آن تاکيد می شود شکاف عميق اطلاعاتی بين مردان و زنان است. زنان به دليل خانه نشينی و يا شغل هايی که راه به مديريت ارشد و ميانی ندارد از دسترسی به اطلاعات و تحولات جاری محروم می شوند. ارتباطات اجتماعی شان محدود به همان حوزه مسئوليتی شان می گردد. روحيه جمع گرايی آنها طبيعتاٌ کاهش پيدا کرده و کار جمعی را آموزش نمی بيند و عدم دسترسی به اطلاعات و يا مهارت های زندگی جمعی امروزی آنها را در عقب ماندگی آموخته شده ديگری قرار می دهد. يک چرخه عقب ماندگی که همواره مردان رئيس هستند و زنان مرئوس. مردانی که اختيار کليه امور زندگی و اجتماعی را در دست دارند و زنانی که بايد در هر دو عرصه تابع و اطاعت پذير باشد و بالاخره ما شاهد جامعه ای خواهيم بود که به دليل سرکوب تمايلات و خواسته ها و نيازهای بخشی از جامعه دچار انواع و اقسام خشونت ها ، سرخوردگی ها ، آسيب های اجتماعی و بيماری های روانی است. خودسوزی ها و خودکشی ها و ديگرکشی ها ، فرار از خانه و آمار بالای طلاق ، فرزندانی که طعم واقعی آرامش و همدلی را نچشيده و گاهی خود خشونت را نسبت به نزديکان و دوستان باز توليد می کنند. جامعه ای بيمار و رنج ديده ، رنج ناشی از تبعيض و بغض های فروخورده.

شايد بهتر باشدمسئولان و برنامه ريزان جامعه ما به جای دفاع از مناسبات موجود و تاکيد بر استمرار آن به سبب شناسی واقعی پرداختند و با کمک محققان و سازمان های غير دولتی مستقل و کارشناسان و به دور از توهم توطئه به حل مشکلاتی بپردازند که در زير پوست شهر جريان دارد و تمام زيرساخت های اجتماعی و اخلاقی ايران را در يک سرازيری تند با شتابی بی اندازه به سمت فروپاشی هدايت می کند.

Anonymous Anonymous said...
نانا اینها چرا می ایند اینجا اعلامیه می دهند ؟؟
جا پیدا نکردنند ؟
عجب هان
ضمنا در چه حالی نانا .....ی

Anonymous Anonymous said...
فعالان حقوق بشر در ایران :
بنا بر گزارشات رسیده مامورین وزارت اطلاعات با یورش به یک کلیسای خانگی در شهر رشت سعی در دستگیری رهبران آن کلیسا بر آمدند.

در پی یورش به چندین کلیسا به صورت همزمان و بازداشت چندین تن از رهبران کلیساهای تهران ، کرج ، رشت در اواخر سال 2006 مامورین وزارت اطلاعات در یک اقدام جدید با یورش به کلیسای دیگری در شهر رشت قصد دستگیری رهبران آن کلیسا ( یک زوج مسیحی ) را نیز داشته اند که رهبران کلیسا با اقدام به موقع موفق به فرار شدند ، در پی تهدیدات و فشارها از سوی مامورین وزارت اطلاعات ، هموطنان مسیحی بلاجبار مراسم مذهبی خود را در خانه های خود اجرا می کنند آنها از رفتن به کلیسا و برگزاری مراسم منع شده اند ، رهبران کلیساها نیز تهدید شده اند در صورت برگزاری مراسم مذهبی با شدت بیشتری با آنها برخورد خواهند کرد و آنها را به بند 209 زندان اوین منتقل خواهند کرد

Anonymous Anonymous said...
ناناجان، تو که خرفت نبودی. مگر از سربازانِ امامِ زمانِ انتظارِ دیگری داشتی؟ و مگر از شغلِ اطلاعاتیِ من باخبر نبودی؟

همچنین می‌دانی که در اسلام حریمِ خصوصی و این چیزها نداریم، این‌ها را غربیان اختراع کرده‌اند که گناهکاری‌شان را توجیه کنند.

Anonymous Anonymous said...
ناناجان، تو که خرفت نبودی. مگر از سربازانِ امامِ زمانِ انتظارِ دیگری داشتی؟ و مگر از شغلِ اطلاعاتیِ من باخبر نبودی؟

همچنین می‌دانی که در اسلام حریمِ خصوصی و این چیزها نداریم، این‌ها را غربیان اختراع کرده‌اند که گناهکاری‌شان را توجیه کنند.

Anonymous Anonymous said...
http://farnaaz.info/archives/002714.html

in jire khor az oon salite haye kasif ast,,,ye sar zadin ke zadin,,,,kofr e kheliha ro daravordeh,,,

Anonymous Anonymous said...
نانای گرامي.

من مدتهاست که يک سپاسگزاری به شما بده کارم. اگرچه دربسياري مواردديدگاهای متفاوتی از شما ونسل شما دارم. ولی برای روحيه نوعدوستی . نگاه دقيق .صلابت وطبع هنريتان بسياراحترام قائل هستم.

شاد باشيد

دوست گرامي ايران

شما به من هيچ چيز بدهکار نيستيد
شما هم مانند من يک ايراني زجر کشيده هستيد
که همگي ما تحت ظلم و ستم مشتي بيگانه قرار
گرفته ايم
از توجهتان به خودم تشکر ميکنم و براي همه مردم
ايران آرزوي بهروزي و شادي دارم ...........نانا

Anonymous Anonymous said...
I like you too. Keep up the good work :)

Anonymous Anonymous said...
Dear NANA:

just to say u thank u so much for perfect subjects in your blog.u r always number 1.

take care

Anonymous Anonymous said...
Hi Hi Dear NANA .... az in ke shoma ham az Banoo marziyeh khosheton miad , koli khosham omad , albate salighe shoma toye aks hai ke superstar ha , mizarid va film ha , moshakhase , khastam Hi begam :) va begam ke mikhonam shoma ro ... THX THX ... Ba sepas Va ehteram NEWSHA ..

ابراد عزيز و ناشناس عزيز و نيوشاي عزيز

از هر سه شما با تمام وجودم ممنونم
حقيقتا کساني که نوشته هاي مرا دوست
ميدارند بدانند که با لذت برايتان مينويسم
زيرا همفکرتان ميشناسم

من هم از شماها مرسي که اين موقعيت
را در اختيارم نهاده ايد ..................نانا

Anonymous Anonymous said...
ناناي گرامي
چه طور ميشه باشما تماس گرفت
ميشه آدرس اي ميلتان را در بلاگتان بگذاريد.

سرافرازباشيدوشاد

دوست گرامي روژين

hamzadd2000@yahoo.com
آدرس ايميل من .....نانا

Anonymous Anonymous said...
Nana jan: What's going on exactly?

تيوب رز عزيزم مرسي درست شد ....نانا

Anonymous Anonymous said...
Wonderful...take care sweetie pie...LOL

Anonymous Anonymous said...
ناناي گرامي
برايتان اي ميل فرستادم .منتظرجوابتان با اي ميل هستم.

فدايتان

روژين

Blogger ورجاوند said...
با درود به نانای عزیز
تبریکات صمیمانه مرا بخاطر سال نو بپذیر. آرزومندم سالی موفقیت آمیز در پیش داشته باشی

Anonymous Anonymous said...
نانای نازنين
برايتان سالی لبريزازمهر وتندرستی آرزومندم.

نوروزتان شادباد.

Anonymous Anonymous said...
درود

عید سعید نوروز رو بهت تبریک میگم و بکوری چشم ولایت کثیف آرزوی بهروزی و کامیابی برات دارم.

Blogger آریا تهم said...
نانای گرامی فرا رسیدن نوروز باستانی را با بهترین آرزوها ها شدباش می گویم . هر سال با فرا رسیدن نوروز در عجب می شوم از این همه پندارمندی و خردمداری آنانکه این قرار جاودانه را برای ایران و ایرانی باقی گذاشتند . هر روزی را که با هدف آغاز کنیم و در راه رسیدن به هدف به شب برسانیم آن روز قطعا نوروز است . هر روزت نوروز و نوروزت پیروز

Anonymous Anonymous said...
http://false-ist.blogspot.com/2006_12_01_archive.html

in linko bebinid dar moredeh nazlli hast ke in JJ aslan kharej narafteh ta halaaa

Anonymous Anonymous said...
http://false-ist.blogspot.com/2006/12/blog-post_07.html
in linke dorostesh hast
27'Dec 2006

Anonymous Anonymous said...
ناناجان، با توجه به این‌که امروز سیزده به در است، و یک وقتی مطمئن بودی رژیم تا عید سقوط می‌کند، با وجودِ آن‌که حاضر نشده بودی شرط ببندی آمدم یادآوری کنم که آب هم از آب تکان نخورده.

این‌بار حاضرم همین شرط را تا تابستان ببندم، حاضری؟

Anonymous Anonymous said...
نانا این عرق شبانه اسم وبلاگ دیگش صفر مطلقه.
zeroabsolu.blogspot.com
اینو مطمئنم
بعدشم این جنده ایه که نگو
نصف وبلاگستان گائیدنش رفتن پی کارشون
بری آرشو صفر مطلق رو نگا کنی تمامش راجع به کس و کون و لختی و کردن و دادنه
حتی از کردن حلزون ها هم نگذشته لامسب.
پیام

Anonymous Anonymous said...
بدو زود اونجا رو ببین و بخون و پی به کثافت وجود این هرزه ببر
پیام

Anonymous Anonymous said...
يه جنده لکاته عين نازلي و کپيش
http://www.ole-swiss.blogspot.com/

Anonymous Anonymous said...
dorood nana aziz. man be moshkeli bar khordam ke omidvaram shoma dar moredesh beduni va betuni komakam koni. az USA mishe be Iran mostaghiman pool ferestad?(ya masalani aval be Dubai bad iran?) va chetori? bayad be acount banki variz kard ya be adrese posti ferestad?

Anonymous Anonymous said...
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در سخنانی در نطنز گفت سال گذشته در مشهد "دستیابی ایران به فن آوری تولید سوخت هسته ای را اعلام کردم" و امروز "اعلام می کنم که ایران در زمره کشورهای تولید کننده صنعتی سوخت هسته ای" قرارگرفته است. او گفت: امروز در روز ملی فن آوری هسته ای در ایران، دانشمندان هسته ای "به مرحله تولید صنعتی" رسیده اند.
آقای احمدی نژاد گفت که ایران بیش از 30 سال است که عضو آژانس انرژی اتمی است و بر اساس معاهدات بین المللی و آژانس، ایران به عنوان عضوی از این سازمان می تواند به تولید سوخت هسته ای دست یابد. او تاکید کرد که ایران از مقررات آژانس تخطی نکرده است.

آمریکا و کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که این کشور درصدد بدست آوردن سلاح اتمی از طریق فعالیت های هسته ای خود است. اما ایران این اتهامات را بشدت رد کرده و فعالیت های هسته ای خود را "شفاف" و "صلح آمیز" عنوان می کند.

رئیس جمهور ایران ضمن انتقاد از دولتهای غربی در قبال فعالیت های هسته ای ایران، به نیاز کشور به بهره برداری از انرژی هسته ای و اتکای کمتر بر انرژی های فسیلی تاکید کرد.

Anonymous Anonymous said...
رضا تقی زاده، کارشناس مسایل ایران در اسکاتلند، به بی بی سی گفت که علیرغم اظهارات اعلام شده ایران تا تکمیل چرخه سوخت هسته ای نیازمند دستیابی به تکنولوژی و تولید فلز اورانیوم است که نهایتا در کوره های سوخت اتمی بصورت میله های سوختی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ چیزی که ایران هنوز به آن دسترسی ندارد.

Anonymous Anonymous said...
به گفته آقای تقی زاده به هرصورت مراسم نطنز در خلاف مسیر و در خواستهای عنوان شده در قطعنانه های شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران است؛ و این مراسم بدون شک با واکنش امضا کنندگان قطعنامه ها روبرو خواهد شد.

غلامرضا آقای زاده، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در اظهاراتی پیش از سخنان آقای احمدی نژاد تاریخچه مختصری از فعالیت های هسته ای ايران را برای شرکت کنندگان قرائت کرد. او در سخنان خود همچنین گفت که ایران وارد "مرحله صنعتی غنی سازی اورانیوم" شده است.


در مراسم نطنز بسیار از مقامات دولتی ایران حضور داشتند

این مراسم در حدود ساعت 12 و ربع به وقت گرینويچ؛ در نطنز و با تلاوت آیاتی از قرآن شروع شد و بدنبال آن سرودی در خصوص ایران و تاریخ آن خوانده شد.

پیش از اظهارات آقای احمدی نژاد، علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی از دستیابی به چرخه سوخت هسته ای سخن گفته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - آقای لاریجانی در سخنانی در مشهد در روز دوشنبه گفت "نتیجه قطعنامه های پی در پی که علیه ایران صادر کرده اند این است که ارتباط ما با آژانس بین المللی انرژی هسته ای کم شد و امروز روزی است که ما به دانش چرخه کامل سوخت هسته ای رسیده ایم."

پیشتر و در آستانه اعلام "خبر خوش هسته ای" در مراسمی در روز "ملی فناوری هسته ای" در ایران، امتیازاتی برای مسافران شهری در تهران منظور شد.

دولت ایران روز دوشنبه، 9 آوریل (20 فروردین ماه) را روز ملی فناوری هسته ای اعلام داشته و شرکت راه آهن شهری تهران (مترو) اعلام داشته که خدمات مترو در مسیرهای 1، 3 و 5 در این روز رایگان است.


به هرصورت مراسم نطنز در خلاف مسیر و در خواستهای عنوان شده در قطعنانه های شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران است؛ و این مراسم بدون شک با واکنش امضا کنندگان قطعنامه ها روبرو خواهد شد


رضا تقی زاده

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز گفته است که تمامی اتوبوس های شهری تهران در این روز مسافران را بدون دریافت بلیط حمل می کنند.

در جشن روز ملی فناوری هسته ای زنگ مدارس در ایران به صدا در آمد و در تهران، وزیر آموزش و پرورش در مراسم به صدا درآوردن زنگ یک دبستان دخترانه در تهران شرکت کرد.

همچنین بر اساس گزارشهای رسمی از ایران، دولت از طريق پيامی كوتاه روز دوشنبه را به عنوان روز ملی فناوری "جشن هسته‌ای" به "ملت ايران تبريک" گفت.

پیش از برگزاری مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در ایران در 22 بهمن سال گذشته، گفته می شد که آقای احمدی نژاد خبر خوش هسته ای را اعلام خواهد داشت اما اعلام این خبر تا امروز به تعویق افتاده بود.

نهادهای دولتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی، از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناطق مختلف، از مردم خواسته اند تا در مراسم روز ملی فناوری هسته ای به طور گسترده شرکت کنند و برخی از آنها این روز را نیز "یوم الله" توصیف کرده اند.

هدف از برگزاری روز ملی فناوری هسته ای "تاکید جمهوری اسلامی بر حق برخورداری از فناوری هسته ای به خصوص در زمینه چرخه سوخت اتمی" اعلام شده است و به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز دوشنبه جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه با تجمع در برابر سازمان انرژی اتمی حمایت خود را از این سیاست ابراز داشتند و صدور قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران را مردود و بی اثر خواندند.

Anonymous Anonymous said...
سخنگوی دولت ایران تحریم های بین المللی علیه ایران را بی تاثیر خوانده و رییس جمهوری بحرانی بودن شرایط کشور را رد کرده است.
روز سه شنبه، 13 مارس، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، در نشست هفتگی با خبرنگاران در مورد احتمال تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت حاوی تحریم های بین المللی علیه ایران گفت که جمهوری اسلامی نه از صدور قطعنامه جدید استقبال می کند و نه نگران آن است.

آقای الهام به شورای امنیت توصیه کرد که "مسیر منطقی" را در پیش بگیرد و افزود که هر گزینه دیگری به پیچیده شدن شرایط منجر می شود.

وی در عین حال افزود که اگر شورای امنیت به تحریم ایران رای دهد، این اقدام تاثیری بر روند پیشرفت این کشور ندارد و هشدار داد که "در عرصه بین المللی تحریم ها تاثیر یک سویه ندارند بلکه بر هر دو طرف تاثیر می گذارند."

Anonymous Anonymous said...
سخنگوی دولت طرح پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این پرونده باید روند قانونی خود را در آژانس بین المللی انرژی اتمی طی کند و ارسال پرونده به شورای امنیت، به گفته وی، به معنای تضعیف جایگاه حقوقی آژانس بوده است.

آقای الهام در پاسخ به سئوالی در مورد موضع روسیه در قبال پرونده هسته ای ایران، این نظر را که روسیه برای راه اندازی نیروگاه بوشهر خواستار تعلیق فعالیت های هسته ای ایران شده است رد کرد.

وی تاکید کرد که "بحث تعلیق منتفی شده است و موضوع قابل طرحی نیست" و افزود که دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای حق ایران است.

Anonymous Anonymous said...
باز ُکس و شعر گفتی بی شعور؟؟!!
نوری اعلا کاملا درست می گويد. بايد از امثال گنجی و سروش که هنوز سعی دارند از دل دين کثافت اسلام يک جمهوری و مردم سالاری دينی!!! در بياورند برحذر بود!!
آخه الاغ حالا بيا احساسات را لحظه ای در مورد پهلوان اکبر!!! کناربگذار و فکر کن ببين از ترکيب ذهنيت کاملا مذهبی با اداره امور سياسی و اجتماعی چه در می آيد!! آيا يک شخص کاملا مذهبی مي تواند به جدايی دين و سياست و حکومت کاملا اعتقاد داشته باشد؟؟ کمی فکر کن قبلا از اينکه دهان گشادت را باز کنی.
من ريدم به اکبر گنجی و آن زن لچک به سرش!!

Anonymous Anonymous said...
مرسی که جوابم را ديدی و پوزش از توهين ها. می دانی که فحش هايم به عقيده ها می باشد و نه به اشخاص.

ببين نانا من به آزادی بيان و انديشه معتقدم.
گنجی و سروش مذهبی اند باشند. من از هرگونه مذهب متنفرم ولی ايده آلی که من و به احتمال بسيار زياد تو هم بهش معتقدی اين است که مثلا يک نفر بيايد حنجره اش را بر ضد دين اسلام در پابليک پاره کند و ديگری هم رودر روی او حنجره اش را برای محمد و آلش پاره کند و هيچ يک از کشته شدن نهراسد درست است؟
يک جامعه ايده آل که عرق خوره عرقش را در محرم بخورد در حاليکه همسايه اش دارد برای حسين اشک می ريزد.
خوب اين ايده آل من و تو است. شايد بهش در ايران برسيم شايد هم نرسيم.

ولی ببين می رسيم به موقعيت کنونی ايران که هنوز هم در ترانزيشن بعد از شورش ننگين ۵۷ است.
من می گويم گنجی و سروش عوام فريبند. من می گويم عزيز من اينها هنوز به خمينی اعتقاد دارند و صحبت رد گم کنی هم نيستند. اينها و امثال اينها شديدا قلبا و روحا به اصولی که خمينی برای ايران داشت اعتقاد دارند و خواهند داشت. اينها آخوند بی عمامه هستند و به دنبال مردمسالاری دينی هستند. اعتقاد اينها به اصول اسلام به معنای اعتقاد اينها در به کار گيری اسلام در تمام زوايای اجتماعی و سياسی است. همانند خمينی.
حال اگر تو می خواهی اينها را قبول کنی چون تحت تاثير احساسات گنجی را می ستايی آن ديگر اشتباه خودت است. با ستايش کردن گنجی تو خود بخود ستايش کرد خمينی و اسلام می باشی.
عزيز من آنقدر پير و جوان و زن و مرد خواهان سرنگونی این رژیم قبل و بعد از اکبرگنجی در زندانها جان دادند ولی بخت اکبر آقا را نداشتند که از خوديها باشند و مانيفست و نوشته بيرون بدهند. اینقدر انسان های ایرانی بدون پرونده سیاه گنجی در داخل و خارج از ایران وجود دارند که شایسته رهبری اپوزیسیون می باشند که احتیاجی به گنجی مذهبی برای رهبری نباشد.

کمی بدون احساسات بيانديش.
اين خط و آن نشان که گنجی هم از
خودشان است.


سرناکسان را برافراشتند
و از ايشان اميد بهی داشتند
سر رشته خود گم کردن است
به جيب اندرون مار پروردن است

Anonymous Anonymous said...
سلام حالت خوب است؟
پاسخی برای متنت در مورد بيژن جزنی و باقی رفقا....
ولی می دانم بی شعورتر از این حرف ها می باشی:


(دکتر اسماعيل خوئی)


عشق‌مان، همانا
ميراب کينه بود
ما، کينه کاشتيم
و
تا کِشت‌مان ببار نشيند
از خون خويش و مردم
رودی کرديم.
ما، خام سوختگان
ز آن آتش نهفته که در سينه داشتيم
در چشم خويش و دشمن
دودی کرديم
ما، آرمان‌هامان را
معنای واقعيت پنداشتيم
ما، بوده را نبوده گرفتيم
و از نبوده
- البته در قلمرو پندار خويش -
بودی کرديم
ما، کينه کاشتيم
ما، کينه کاشتيم
و خرمن خرمن
مرگ برداشتيم
ما، نفرين به ما!
ما، مرگ را سرودی کرديم

Blogger NewshA. said...
های های ٬ نانای مهربون ٬ دیدم توی اون پست که عکس احمقی نژاد هست نوشتی که متن رو که به زبون آلمانی هست ٬ نتونستید بدونید چیه ٬ واستون میگم ٬ نوشته که :
vielen Dank Für Die netten worte herr schäuble , ich
freue mich schon ins land meines grossen idols zu kommen .
مرسی آقای شوابل برای جملات مهربان شما ٬ من خوشحال میشم به سرزمین بزرگترین ایدول های ( هیتلر و نازی هاش ) خودم بیام .

من همیشه شما رو میخونم و لذت میبرم از سلیقه آهنگ های فرانسه و عکس های زیبا به به .. جای تشکر داره نانای گرامی ...... نیوش

Anonymous Anonymous said...
نانا اين مهم است نمی دانم فيلم دختری که با مشت و لگد غول های کونی نيروی انتظامی به زور سوار ماشين نيروی انتظامی می شود را ديده ای؟

بهرحال

بسيار مهم و حياتی:

این متن را یک پیام گذار در وبلاگ نیک آهنگ گذاشته بود. در باره فیلمی است که در مطلب قبل در باره آن نوشتم. دیدم بد نیست هموطنان داخل یا حتی آنها که امکاناتی در خارج دارند این را بخوانند. شاید فرجی شد و توانستیم به طریقی بدنه رژیم را زیر فشار قرار بدهیم.

نوشته خُسن آقا

پیام:
ایرانیان غیرتمند همیشه در صحنه این بار هم تماشاچی بودن اما این دفعه نمیگذاریم .من با بازبینی عکس متوجه شدم که این ماشین کلانتری 127 نارمک هست کلانتري نارمک در گذشته نيز داراي سابقه در اين اعمال سخيف مردم ستيزانه داشته که در 2 سال گذشته موجب شد تا درب اين کلانتري را ببندند و با امدن دولت مهر ورزي دوباره بازگشايي شد تلفن اين کلانتري :77894241 با تلفن عمومي به اين شماره تماس بگيريد و ان چه لايق اين بي وطنان است نثارشان کنيد خداوندا بر سر دختران ایران چه میاید و لی نمیدانیم خدا سالهاست چشمش را به خاطر کدام گناه نا کرده بر ما بسته است جالب این جاست وقتی من و مادرم جداگانه تماس گرفتیم با تعجب میپرسیدند فیلم را از کدام کانال تلویزیون ی پخش کردهاندکدام انسان با شرفی است که با زجه های این دختر زار نزند تف بر ما تف بر این مردم که دیگر نمیدانم چه اهانتی باید انان را تکان بدهد.

این را در همه جا پخش کنید. به این شماره تلفن زنگ بزنید و بدترین فحش های خواهر و مادر حواله این کثافت های نیروی انتظامی بکنید.

Anonymous Anonymous said...
نمی دانم چرا اين کلیپ را در سايتت نمی گذاری. می دانم که زندگی خودت را با اين کد گذارنده ای و می دانی که من هم اين کار فرنکی خلاصه زندگی ام می باشد. با درود های فراوان به تو و ديگر ياران

http://www.youtube.com/watch?v=sEbgB6X6S5c

Anonymous Anonymous said...
مفتخرم کردی که کلیپ سيناترا در سايتت به من تقديم کردی. سپاس گذارم.
ببين بايد اين حسين درخشان را زير ُگه و شاش مدفون کرد. زيتون تصميم گرفته است بهش بشاشد و من اين را در کامنتدونی اش گذاشتم. برای تو هم می گذارم. اين کثافت را بايد از سطح وبلاگستان نابود کرد.

می دانی مضحک ترين موضوع اين حسين درخشان چيه؟
حتما می دانی بعضی مردهای ايرانی که در غربت سالها زندگی کرده اند به ايران می آيند و زن می گيرند و زنک را به خارج می آورند. دلايل مردها بسيار است از قبيل بی عرضه بودن خودشان در پيدا کردن يک جفت مناسب در محيط خارج و يا ابله بودنش که فکر می کنند دختر ايرانی نجيب و باکره فلان است و بهمان و معمولا زنه هم يک چند صد سالی از خودشان جوانتر است. دخترهايی هم که زن اينها می شوند معمولا يک مشت دختر کف به دهان برای خارج و پاسپورت يک کشور خارجی می باشند.
اما دسته ای از دخترهای ايرانی هم که در غربت به سر برده اند هم به ايران می روند و شوهر با خودشان می آورند!!! و اين دسته دخترها از آن دخترهای بسيار بی عرضه و معمولا زشت و بسيار چاق می باشند!!! که هيچ پسر ايرانی و يا خارجی که سرش به تنش می ارزد حاضر به گرفتن اين بوفالوها نکبت نمی باشد. پس اين دختران خيکی به ايران رفته و يک پسری که کف به دهان در آرزوی گرفتن پاسپورت يک کشور يک خارجی می باشد را افسار به گردن به خارج می آورند.
و چنين است ماجرای ازدواج حسين درخشان کف به دهن با مرجان بوفالو!!

Anonymous Anonymous said...
در مورد شب ژنرالها:
عمر شريف به هويت حقيقی قاتل که همان پيتر اوتول (يکی از ژنرالها می باشد) پی می برد و بعد پيتر اوتول در جريان کودتای عليه هيتلر خودش به شخصه عمر شريف را به جرم الکی همکاری با کودتاگرها به گلوله می بندد. بعدها راننده پيتر اوتول که سرجوخه ای نازی بوده است به همراه مسئولين فرانسوی سالها بعد از جنگ اوتول را به محاکمه و مجازات می کشانند.
فيلم کوبنده ای است. عجب جانوری هستی نانا!!! فکر می کردم فقط من از اين قديمی ها نگاه می کنم.

Anonymous Anonymous said...
این یک پست نیست، به قول فوتبالی ها این یک "پاس ِ گل" است:
http://exqolang.blogspot.com/2007/05/blog-post_17.html

Anonymous Anonymous said...
I just listened to Leonardo da Vinci (Mozart's Requiem). Beautiful piece. I'm honored. Thank You /// Abdee Kalantari

Anonymous Anonymous said...
Nana jaan, I was trying to send you an email but was unable to locate your address. Please contact me by email or IM if you feel like it. I would be more than happy to be in touch.
Qolang AT gmail DOT com

Anonymous Anonymous said...
سلام
مطالب متنوعی در وبلاگم قرار داده‌ا‌م از جمله: معرفی کتابهای مختلف در زمینهٔ گرافیک و نشر و ادبیات و زبان .. و مقايسه تصاوير فيلم 300 و تصاوير كهن ايرانيان، ملاکهای صحیح و غلط بودن کلمات و عبارات و غیره. بازديد كنيد و نظرتان را بگوييد.
وبلاگ نغز درباره: كامپيوتر-گرافيك- چندرسانه- زبان و ادبيات- نويسندگي- اخلاقي- اجتماعي- فرهنگي و غيره
http://naqz.mihanblog.com

Anonymous Anonymous said...
سلام
مطالب متنوعی در وبلاگم قرار داده‌ا‌م از جمله: معرفی کتابهای مختلف در زمینهٔ گرافیک و نشر و ادبیات و زبان .. و مقايسه تصاوير فيلم 300 و تصاوير كهن ايرانيان، ملاکهای صحیح و غلط بودن کلمات و عبارات و غیره. بازديد كنيد و نظرتان را بگوييد.
وبلاگ نغز درباره: كامپيوتر-گرافيك- چندرسانه- زبان و ادبيات- نويسندگي- اخلاقي- اجتماعي- فرهنگي و غيره
http://naqz.mihanblog.com

Anonymous Anonymous said...
in weblog male to hasta nana joon?
http://www.sahara-orchid.blogspot.com/
?

Anonymous Anonymous said...
نانا دیوونه:

روان پريشی و تنهايی و بازنده بودن تو از متن ها و عکس هايت معلوم است. با تو ديگر کاری نداريم. در تيمارستان چه ايران چه در امريکا به ديدنت خواهيم آمد.

Anonymous Anonymous said...
نانا لجن!!! خاک بر سرت عن تليتت کند که حالا داری از بنی صدر حمايت می کنی! بی شعور بی سواد می خواهی مقالات بنی صدر در اوايل انقلاب که سرتاسر از خوردن کون خمينی بود را برايت بفرستم؟ می دانی بنی صدر راجع به هويدا چه گفته بود؟ گفته بود که آدم خوبی است حيف که بی دين است!!!
نانا ريدم به سازنده ات!!

Anonymous Anonymous said...
نانا لجن!!! خاک بر سرت عن تليتت کند که حالا داری از بنی صدر حمايت می کنی! بی شعور بی سواد می خواهی مقالات بنی صدر در اوايل انقلاب که سرتاسر از خوردن کون خمينی بود را برايت بفرستم؟ می دانی بنی صدر راجع به هويدا چه گفته بود؟ گفته بود که آدم خوبی است حيف که بی دين است!!!
نانا ريدم به سازنده ات!!

Anonymous Anonymous said...
فقط می خواهم هر چه زودتر برایم حکم مرگ صادر و اعدامم کنید: 16 ساله بودم که از خانه فرار کردم. شب های سرد زمستان در خیابان ها بودم و مجبور شدم با مردان زیادی رابطه برقرار کنم


--------------------------------------------------------------------------------


ایسکانیوز:
یک زن مبتلا به ایدز امروز در دادگاه کیفری تهران درحالی کشتن پسر شیرخوارش را گردن گرفت که خبرنگاران با شنیدن جزییات جنایت تکان دهنده، اشک می ریختند.

زنگ تلفن همراه بازپرس کشیک دادسرای جنایی تهران بامداد 14 شهریور 85 به صدا درآمد و از مرکز فوریت‌های پلیس 110 خبر رسید زن 27 ساله ای به نام سهیلا، سر پسر 5 روزه‌اش را در خیابان فرمانیه برید.

سهیلا پس از بازداشت گفت: از این زندگی نکبت‌بار خسته شده‌ام و نمی‌دانم پدر و مادرم کجا هستند. مدتی است از شهرستان فرار کرده و به تهران آمده‌ام . می‌دانستم اگر بچه من که پدر بالای سرش نیست، زنده بماند عاقبتش بدتر از من خواهد بود. به همین خاطر سر او را بریدم. حالا هم می‌خواهم مرا اعدام کنید تا از شر این همه بدبختی خلاص شوم.

در ابتدای این نشست نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست و برای سهیلا اشد مجازات خواست.

زن جوان وقتی رو به روی پنج قاضی شعبه ایستاد جنایت را گردن گرفت و در تشریح جزییات ماجرا توضیح داد: 16 ساله بودم که از خانه فرار کردم. شب های سرد زمستان در خیابان ها بودم و مجبور شدم با مردان زیادی رابطه برقرار کنم. آنجا شروع بدبختی هایم بود؛ ایدز و هپاتیت گرفتم و به الکل و مواد مخدر معتاد شدم. نامردی و بی رحمی های اطرافیانم مرا سنگدل کرد. پسرم پنهانی به دنیا آمد. احتمال زیادی می دادم که فرزندم به ایدز مبتلاست. به همین خاطر او را کشتم تا بعدها عذاب نکشد.

قاضی عزیز محمدی: چرا پسر 5 روزه را سر بریدی و روده هایش را بیرون کشیدی؟

سهیلا: می توانستم او را خفه کنم تا از شر این زندگی نکبت بار رها شود اما با چاقو به جانش افتادم تا آدم کشی را بهتر تجربه کنم و بتوانم از هر که آزارم می داد انتقام بگیرم.

قاضی: گفتی می خواستی از هر که به تو ظلم کرده انتقام بگیری؟ چرا پسر 5 روزه ات را چنین فجیع کشتی؟

سهیلا: قبول دارم که اشتباه بزرگی کردم و حالا می خواهم اعدامم کنید.

قاضی: خودت اعتراف کردی با مردان زیادی رابطه پنهانی داشته ای. اکنون زنای غیر محصنه را قبول داری؟ (تا حکم سنگسارت را صادر کنم)

سهیلا: نه، من فقط وصیت پدرم را اجرا کردم. پدرم با آنکه سه همسر داشت اما زنان زیادی را به خانه می آورد.اواخر عمرش هم به من گفت بعد از مرگم باید با مردان زیادی رابطه داشته باشی تا گناهانم بخشیده شود! من هم به وصیتش عمل کردم.

قاضی: می دانی پدر بچه ات کجاست؟

سهیلا: بله، می دانم، او معتاد است. به همین خاطر آدرسش را نمی دهم تا به دردسر نیفتد. فقط می خواهم هر چه زودتر برایم حکم مرگ صادر و اعدامم کنید.