روابط عمومی نانا
هرچه میخواهد دل تنگت بگو
Saturday, September 02, 2006

آريا جان


زياد به اين غرور هاي ملي و اين ماجراها اعتقادي ندارم يه جوري به نظرم خودمون رو خر کردن ميرسه

حالا گيرم که کساني هم سعي بر نگاه داشتن چه ميدانم اصالت ما کرده باشند چيزي که برام اهميت داره اينه که اين ملت ما چرا به اين همه خفت تن داده اند در طول اين تاريخ خون بار از دم هرکي نشست روي اون صندلي و شد رهبر تا ميتونست پوست همه مون رو کند از کورش و داريوش بگير و بيا تا اين مادرجندگان آخري روز خوش در تاريخمان نديده ايم

براي من روز خوش ديدن است که اهميت دارد نه شعرهاي فردوسي که کلي خايه بازم يه شاهي رو ميماله .
با اسلام که من لجبازي ندارم قربونت برم من به شاهنشاهي و اسلام هر دو ميشاشم بي هيچ اختلافي .
و اما برم سر حافظ و پاسخت :

دولتي را که نباشد غم از آسيب زوال
بي تکلف بشنو دولت درويشانست .
ت بفرمائيد .................نانا
1 Comments:
Blogger آریا تهم said...
ناناجان
این نوشته شما خیلی جالبتر می شد اگر که زبان فارسی وجود نداشت و به زبان عربی بهم پاسخ می دادی . البته لازمه اون نبود فردوسی پاکزاد می بود . جدا از شوخی ، در باب سلطنت باید بگم که اعتقادی به آن ندارم . در مورد خایه مالی شاعران هم همین حافظ دوست داشتنی ! از این آدم خایه مال تر در عمرم ندیده ام .
کلن یکی از روشهای مرسوم شاعران برای جلوگیری از مردن از گشنگی و فرو رفتن چوب در کونشان این بود که ناچار بودند ترفند هایی بزنند .مثلن همین خایه مالی ها البته که در اون زمانها دستمال های نرمی هم وجود داشته .
چون پادشاهان زیاد هم اهل منطق نبودند و به عنوان مثال یک دفعه راست می کرده اند که به قول تو پوستی بکنند و سری بیندازند.
. هر چند که معتقدم که فردوسی ریده به سر تا پای اعراب و حتا محمود غزنوی که تورانی می دانست خودش رو .
در نهایت هم که دستش به پولی که پادشاه برای مزد شاهنامه پرداخت نرسید . قبرش سنگ نداشت و حتا چون کافر و ذندیقه می دانستندش در قبرستان شهر هم نگذاشتند به خاک سپرده شود ( چه بهتر) و در حیاط خانه اش دفن شد
در این بین شاملوی قرن بیستمی خایه مالی نمی کرد که آن هم فهمیده بود که خیلی کار بد و زشتی است . برای همین هم به حافظ و همه شاعران قبل خودش انگ خایه مالی می زد در حالی که اگر خیلی از اونها نبودند شاملو هم به زبون ترکی یا عربی مجبور بود شعر بگه و ترشحات مغزش رو به خورد مردم و جوانان بده تا اونها را تهییج کنه و زیر گل بفرسته . مگر شاملو در مقطعی از زمان باعث سپر شدن سینه های جوانان جلوی گلوله نشد با شعر هایش ؟
خایه مالی بدتر است یا استحمار یک ملت ؟ میدانی؟ گاهی شاملو برایم به مثابه این نوحه خوان هایی (آهنگران ) که قبل از شروع عملیات ( در جنگ ایران و عراق) جوانان را آماده رفتن روی مین می کردند می شود
ببین نانا من اهل تعصب نیستم . بیشتر سعی می کنم که بیندیشم برای همین اگر کس خوار مادر فردوسی و مولانا و همه ستارگان بی فروغ ادب و تمدن ایران را از گور در بیاری و به گه بکشی یا نکشی برای من فرقی نمی کند . بلکه فکر کی کنم که محق هستی که اینکار را بکنی یا نه ؟ هر ایرانی حق دارد که این ستارگان را در آسمانش داشته باشد یا نداشته باشد .
برای من مهم این است که یک روز کشور من آزاد باشه . تو درست می گی شاید جهان وطنی یک روز پیروز بشه . شاید ناسیونالیسم به نابودی کشیده بشه . اما خودت که بهتر می دونی همه می خوان دل جیگر این گربه رو بخورند . همه در متن توده های همه کشور ها ناسیونالیسم وجود دارد و طبق آمار و بررسی ها ایران از این لحاظ سالهاست که از همه خر تز است . اصلن واقعین این است که ایرانی ها همه از دم نژاد پرستند . کسی عاشق چشم ابرو و کون کپل ما نشده و فعلن که مردم همه کشور ها ناسینالیسم خودشون رو دارند ؟ چرا ما باید خودمون به دست خودمون برینیم به ناسیونالیسم ایرانی خودمون که ضعیفتر از این گهی که هستیم بشیم ؟ بگذریمچون ناصسیونالیسم هم باعث قدرت نمی شه . من امروز روز خوبی شروع نکردم و زیاد سر حال نبودم .
راستی شما هم در آمریکا شعار:
لاو... ایت... اُر... لیو... ایت را شنیده اید ؟
مشاعره :
شعری از عراقی:

تا کی همه مدح خویش گوییم ؟

تا چند مراد خویش جوییم ؟

میم لطفن